@article { author = {rostami, mohsen}, title = {Research policy in providing a transcendent model of knowledge-based education in the context of humanities}, journal = {Transformations in Human Science}, volume = {1}, number = {4}, pages = {75-95}, year = {2023}, publisher = {}, issn = {2383-0263}, eissn = {2383-0263}, doi = {}, abstract = {Today, the competitive advantage among different countries is to be a leader in foresight. However, factors such as natural resources, knowledge and human power also affect different competitions between countries. But these factors alone do not open an important knot. In order to promote indigenization of development, countries are implementing a project as institutional mapping. In the institutional mapping, all influential organizations and institutions are counted in foresight. In the next step, the role of each element is discovered and the relationship between them is critically examined. By reconsidering the existence and role of discovered elements as well as the relationship between them, with the intention of advancing the country in foresight, there are suggestions for promoting the indigenization of development. Knowledge-oriented humanities have been carried out in the country's police force. Based on a systematic framework, the factors and components affecting the preparation of knowledge-based human resources for the future of the police force have been explained and determined. The results of the research indicate the relationships governing the factors and components affecting the preparation, knowledge-oriented human resources in the future of the police force (Naja) and the explanation of the theoretical resources of future research with an emphasis on knowledge-oriented human resources, which is the most prominent strategic resource of the police force. It helps the country's law enforcement, managers and future researchers of human resources.}, keywords = {Futuristic knowledge excellence,knowledge-based human resources,human knowledge competencies,futuristic model,basic knowledge models,police force (faraja)}, title_fa = {سیاست پژوهی در ارائه الگوی متعالی تربیتی دانش محور در بستر علوم انسانی (مطالعه موردی: دانش محوری در آینده فراجا)}, abstract_fa = {امروزه، مزیت رقابتی بین کشورهای مختلف پیشرو بودن در آینده نگاری است. گرچه عواملی هم چون منابع طبیعی، دانش و نیروی انسانی، در رقابت‌های مختلف بین کشورها تاثیرگذارند. ولی این عوامل، به تنهایی، گره مهمی را نمی‌گشایند. کشورها برای این که بومی نگری توسعه را درخود  ارتقا دهند، به اجرای پروژه‌ای به عنوان نگاشت نهادی اقدام می کنند. در نگاشت نهادی همه سازمان‌ها و نهادهای تاثیر گذار در آینده نگاری احصا می‌شود. در گام بعدی، نقش هر یک از عناصر کشف می‌شود و رابطه میان آنها مورد بررسی انتقادی قرار می‌گیرد. با تجدید نظر در وجود و نقش عناصر کشف شده و نیز رابطه بین آنها، با نیت پیشروی کشور در آینده نگاری، تجویزهایی برای ارتقای بومی نگری توسعه پدید می‌آید. پژوهش حاضر، با محوریت دانش آینده پژوهی و مبتنی بر یک رویکرد تعالی مدار در علوم انسانی دانش محور در نیروی انتظامی کشور انجام شده است. بر اساس یک چارچوب نظام مند، عوامل و مولفه‌های اثرگذار بر آماده سازی منابع انسانی دانش محور برای آینده فرماندهی انتظامی (فراجا) تبیین و تعیین گردیده است. نتایج تحقیق، نشانگر روابط حاکم بر عوامل و مولفه‌های اثرگذار بر آماده سازی، منابع انسانی دانش محور در آینده فرماندهی انتظامی (فراجا) و تبیین منابع نظری آینده پژوهی با تاکید بر منابع انسانی دانش محور می‌باشد که به عنوان برجسته‌ترین منبع راهبردی نیروی انتظامی کشور، مدیران و محققان آینده منابع انسانی را یاری می‌نماید.}, keywords_fa = {تعالی دانشی آینده پژوهی,منابع انسانی دانش محور,شایستگی‌های دانش انسانی,الگوی آینده پژوهی,الگوهای دانش پایه,فرماندی انتظامی (فراجا)}, url = {https://www.thbaj.ir/article_169878.html}, eprint = {https://www.thbaj.ir/article_169878_200eecc41d8025998ee2810682bcff52.pdf} }