دوره 1 (1401)
تعداد مقالات: 6
نقد پژوهشهای تجربی و پوزیتیویستی در علوم اجتماعی، با تکیه بر آراء تئودور آدورنو
دوره 1، شماره 4 ، اسفند 1401، صفحه 7-31
چکیده
پژوهشگران تجربهگرا از آغاز قرن نوزدهم مبنای علم و به تبع آن معنای آن را دگرگون ساختند. اگر پیش از آن، شعاع دایرهٔ معرفت، تمامی علوم و دانشهای بشری اعم از عقلانی، وحیانی، حسی و... را به رسمیت میشناخت، ... بیشتربازشناسی موانع و چالش های توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران
دوره 1، شماره 4 ، اسفند 1401، صفحه 33-49
چکیده
جوامع مختلف به منظور بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی خود، نیازمند فراهم نمودن زمینههای رشد و توسعه هستند و یکی از عوامل موثر بر رشد و توسعه هر کشوری، تحول در ساختارهای علمی کشور است. روش تحقیق این مقاله ... بیشترشناسایی و رتبهبندی موانع بکارگیری مدیریت دانش در آموزش و پرورش
دوره 1، شماره 4 ، اسفند 1401، صفحه 51-73
چکیده
مدیریت دانش هر آن چیزی است که سازمان برای داشتن نحوه انجام وظایف و فعالیتهای خود به آن نیاز دارد؛ آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین سازمانها در هر نظام سیاسی است که وظیفه تربیت و آموزش اخلاقیات ... بیشترسیاست پژوهی در ارائه الگوی متعالی تربیتی دانش محور در بستر علوم انسانی (مطالعه موردی: دانش محوری در آینده فراجا)
دوره 1، شماره 4 ، اسفند 1401، صفحه 75-95
چکیده
امروزه، مزیت رقابتی بین کشورهای مختلف پیشرو بودن در آینده نگاری است. گرچه عواملی هم چون منابع طبیعی، دانش و نیروی انسانی، در رقابتهای مختلف بین کشورها تاثیرگذارند. ولی این عوامل، به تنهایی، گره مهمی ... بیشترتحولات حقوقی و جهانی کاربست سازوکارهای ضدجرایم تروریستی در عصر خشونت و افراطیگری
دوره 1، شماره 4 ، اسفند 1401، صفحه 97-116
چکیده
از آنجایی که تروریسم، از اساسی ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک ترین تهدیدها علیه حقوق ملتها و ثبات بین المللی است، یکی از مسائلی که همیشه از دید اذهان جهانی مورد اهتمام بوده و متأسفانه هیچگونه هنجار ... بیشترزمینهها و ضرورتهای تأسیس نظریه روابط بینالملل اسلامی
دوره 1، شماره 4 ، اسفند 1401، صفحه 117-136